Schaatsen met huidige maatregelen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Grote kans dat het antwoord op jouw vraag hier terug te vinden is! Bekijk hier de meest gestelde vragen over schaatsen, tickets en kortingsacties, zoals de Rotterdampas en Groupon.

Is Schaatsbaan Rotterdam geopend?

We zijn dagelijks open tot 22.00 uur! Dit betekent dat je van harte welkom bent om te schaatsen, schoolschaatsen en curlen. De bar, het restaurant en het Winterplein zijn gesloten. Ben je klaar met schaatsen? Dan word je vriendelijk doch dringend verzocht om weer naar huis te gaan. Blijf dus niet hangen!

Moet ik online een ticket en tijdslot reserveren?

Ja, tickets en tijdsloten zijn alleen online verkrijgbaar. Je kunt dus géén kaartje bij de kassa kopen. Kaarten zijn verkrijgbaar via tickets.schaatsbaanrotterdam.nl.

Kan ik ter plekke een entreeticket kopen?

Nee, je moet altijd online reserveren via tickets.schaatsbaanrotterdam.nl. Er zijn géén kaartjes bij de kassa verkrijgbaar.

Tot hoe laat is Schaatsbaan Rotterdam geopend?

We zijn voor alle bezoekers dagelijks geopend tot 22.00 uur.

Ik kan de datum/het tijdslot niet meer aanklikken, klopt dit?

Als de datum of het tijdslot niet meer te selecteren is, zijn we uitverkocht voor die dag/dat tijdslot. Er komen soms enkele tijdsloten weer beschikbaar vanwege omboekingen of annuleringen. Houd hiervoor de ticketshop in de gaten!

Hoe lang mag ik schaatsen?

Eenmaal binnen, mag je zo lang schaatsen als je wilt. Ben je uitgeschaatst? Dan word je verzocht om weer naar huis te gaan. Het is niet toegestaan om te hangen op het Winterplein.

Mag ik als begeleider mee?

Nee, binnen de huidige maatregelen zijn niet-schaatsende begeleiders niet toegestaan. Uiteraard ben je wél welkom als je gaat schaatsen. Hiervoor heb je een regulier entreekaartje nodig. Begeleiderskaartjes zijn niet verkrijgbaar t/m 14 januari.

Wat is een begeleider?

Een begeleider is een ouder/verzorger die mee gaat met jongere kinderen en niet schaatst. Binnen de huidige maatregelen zijn niet-schaatsende bezoekers niet toegestaan. Begeleiderskaartjes zijn daarom niet verkrijgbaar.

Heb ik een QR-code nodig?

Bezoekers van 18 jaar en ouder hebben een geldig coronatoegangsbewijs nodig. Lees hier alle maatregelen omtrent COVID-19.

Is de Funbaan geopend?

Zowel de 400-meterbaan als de Funbaan zijn geopend. De curlingbaan is op dit moment geopend voor schaatsen.

Kan ik schaatsen huren?

De schaatsverhuur is geopend. Reserveer alvast online je schaatsen via tickets.schaatsbaanrotterdam.nl. Schaatsen zijn eventueel ook ter plekke te huur.

Kan ik mijn schaatsen laten slijpen?

Ja, je kunt je schaatsen laten slijpen. De slijpshop is dagelijks geopend tot 17.00 uur. Slijpen is mogelijk vanaf €12,50. Voor meer informatie over slijpen, neem contact op met SchaatsPlus.

Ik ben te laat! Wat nu?

Je kunt 15 minuten vóór en 30 minuten na je gereserveerde tijdslot naar binnen. Ga je dit niet halen? Boek dan je ticket om via de link in je bevestigingsmail. Deze heb je gekregen bij aanschaf van je tickets.

Ik wil mijn tickets omboeken — kan dit?

Je kunt niet-gescande tickets altijd omboeken naar een ander moment naar keuze t/m 4 maart 2022. Omboeken is gratis! Omboeken kan via de link in je bevestigingsmail. Deze heb je gekregen bij aanschaf van je tickets.

Mag ik wat drinken en/of eten?

De horeca is gesloten. Het is niet toegestaan om eigen drink- en etenswaren mee te nemen. Doe je dit toch, dan word je dringend verzocht om het terrein direct te verlaten. Het is binnen de huidige maatregelen niet de bedoeling om gezellig op het Winterplein te blijven hangen — we zijn alleen geopend voor schaatsen.

Reserveringen & arrangementen

Gaat mijn (kunst)schaatsles door?

Voor vragen over (kunst)schaatslessen, verwijzen we je graag door naar Duosport.

Gaat mijn curling clinic door?

Nee, arrangementen zijn (nog) niet toegestaan, in ieder geval t/m 25 januari. Heb je een vraag over een bestaande reservering? Neem contact op via events@schaatsbaanrotterdam.nl.

Kan ik een arrangement, curling clinic of kinderfeestje reserveren?

Dit is helaas, in ieder geval t/m 25 januari, niet mogelijk.

Vragen over Rotterdampas & Groupon

Gaat er iets mis tijdens je bestelling met de Rotterdampas?

Zo lang je nog niet hebt betaald, blijft de kortingscode geldig. Wacht even een uurtje en probeer het daarna nog een keer! Koop een ticket via tickets.schaatsbaanrotterdam.nl  en let hierbij op dat je de goede tickets toevoegt aan je Winkelmandje. Kies voor een Rotterdampas-ticket (1e of 2e bezoek) en voer daarna de promotiecode in. Tip: koop de tickets via je desk- of laptop en niet via je telefoon.

Gaat er iets mis tijdens je bestelling met een Grouponcode?

Zo lang je nog niet hebt betaald, blijft de kortingscode geldig. Wacht even een uurtje en probeer het daarna nog een keer! Koop een ticket via acties.schaatsbaanrotterdam.nl en voer de promotiecode in.

Het lukt mij niet om kaarten te kopen met mijn kortingscode van Rotterdampas

Rotterdampas kaarten zijn verkrijgbaar via tickets.schaatsbaanrotterdam.nl. Selecteer het Rotterdampas ticket (1e of 2e bezoek), voeg daarna de code toe bij promotiecode. De code is in te vullen bij je Winkelmand. Tip: koop de tickets via je desk- of laptop en niet via je telefoon.

Het lukt mij niet om kaarten te kopen met mijn kortingscode van Groupon

Groupon-tickets zijn verkrijgbaar via acties.schaatsbaanrotterdam.nl. Voer de Groupon-code in bij promotiecode.

Kom je er écht niet uit? Stuur ons een bericht via info@schaatsbaanrotterdam.nl. Ons kantoor is geopend op werkdagen tussen 09.00—17.00 uur.